Alle har en felles åndelig administrator (Gud) som passer på alt og alle. Man kan be til og kommunisere med denne kraften. Den har ingen bestemt kjønn, men er den sterkeste energien som finnes.
Ethvert menneske har et åndelig team (en slags familie) som passer på seg. Folk som har utviklet sine spirituelle gaver kan kommunisere med disse.
Hver og en har en hellig ånd i seg. Den kan kalles "den hellige ånd", men er ikke avhengig av kristendom.
Hele livet er man en ånd. Kroppen kommer i tillegg.
Når man dør, så fortsetter livet som den ånden man er.
Døden ender ikke livet, men kroppen dør. Livet tar aldri slutt.
Døden er simpelthen en overgang fra den fysiske virkeligheten over til åndeverden.